.susahnya.

Posted by azack On Tuesday, August 31, 2010 0 orang turut merapu

aku selalu je berazam dalam hati nak jadi baik. tapi selalu je tak menjadi. kadang-kadang bila da berjaya tu mesti terkandas dekat tengah jalan. aku nak jadi baik. baik macam imam terawikh semalam cakap. tapi nak buat tu tak senang macam yang beliau cakap.

aku selalu fikir benda ni. nak jadi baik kena korban. korban yang bukan sikit. tapi banyak. kadang-kadang aku cemburu bila tengok adik aku dah berjaya nak jadi orang yang baik. tapi aku. masih tertinggal dekat belakang. patut aku yang bimbing dia. tapi akula manusia yang hampeh.

pastu aku fikir lagi. nak jadi baik kena tinggalkan semua benda tak baik. lebih-lebih lagi MOHD RAZIF. kadang-kadang aku fikir aku kuat untuk blah je dari hidup dia dan halau dia dari hidup aku. tapi aku masih lagi lemah. kadang-kadang jugak aku fikir kalau aku blah apa yang jadi dekat dia. sebab dia pun mengharap teguran dari aku. walaupun aku tahu dia tak pernah ikut. aku tak nak sebab aku hidup dia jadi lebih teruk dari sekarang. tapi aku nak jadi baik. susahnya.

aku perlukan sokongan. aku perlukan penunjuk arah. aku perlukan orang yang akan bantu aku bangun kalau-kalau aku tersungkur. aku perlukan DIA. tapi layak ke aku meminta dari dia. aku terlalu berdosa.

ya ALLAH..
bantula aku..
bantula aku kembali ke jalanMU..
ya ALLAH..
andai dia yang kau cipta untuk aku..
satukanla hati-hati kami..
bantula kami kembali ke jalanMU..
tapi jika dia bukan untukku..
jauhkanla perasaan sayang ini..
jangan wujudkan dendam di hati kami..
dan bantula aku dan dia kembali ke jalanMU..


thanks for reading!!

0 orang turut merapu:

Post a Comment

bagi respon