.moga ia hanya sebuah mimpi.

Posted by azack On Thursday, August 12, 2010 0 orang turut merapu

petang isnin..lepas aku study untuk test separation malam tu aku pun baring-baring atas katil..kat tangan baik punya nota untuk dibaca..tapi tahu jela bila membaca sama baring pengakhirannya mestila T.I.D.U.R..itu sudah dapat dijangka..ahaha~~

aku pun tidurla..tidur dengan harapan lelaki-lelaki yang aku minati muncul..ahaha~~tapi bukan itu yang aku mimpikan..mimpi lain yang lebih dahsyat dari tu..aku mimpi ayah aku yang tersayang pulang ke pangkuanNYA..alahai..sedihnya..tak boleh nak bayang kalau mimpi tu jadi kenyataan..

dalam mimpi itu aku menangis..memangla kan..tak kan nak ketawa dekah-dekah bila ayah sendiri da takde..kan?tapi lain sangat tangisan aku tu..aku bukan menangis aku rasa..tapi lebih kepada meratap n menyesal..aku pun tak pasti kenapa..

tapi bila aku fikir-fikir balik mungkin mimpi tu nak tunjuk sesuatu..nak tunjuk betapa selama ni aku banyak berkasar dengan ayah..penyesalan tu mungkin sebab aku tak sempat nak minta keampunan dari dia..ALLAH..janganla kau jadikan aku anak yang derhaka kepada kedua orang tuaku..mungkin mimpi tu nak buat aku sedar betapa pentingnya ayah dalam hidup aku..

bila ingat-ingat balik aku memang terlalu banyak buat salah dekat ayah..walaupun ayah tak pernah tunjuk yang dia berkecil hati tapi aku tahu dalam hati dia mesti sedih..ALLAH..betapa jahatnya aku sebagai seorang anak..bila aku rasa marah dekat ayah aku hempas pintu..aku masam muka..tak mahu cakap dengan dia..jahatnya aku..jahat n jahil..entah da berapa banyak agaknya luka yang aku da bagi dekat ayah..padahal masa kecik dulu dia tatang aku macam minyak penuh..teruknya balasan jasa yang aku bagi dekat ayah..

ayah tak pernah pun tujuk ekspersi apa-apa..marah ke..sedih ke..gembira ke..bangga ke..dia tak pernah tunjuk..kadang-kadang aku fikir mungkin ayah tak ambil kisah pasal aku..tapi hari tu buat aku sedar yang sebenarnya ayah sangat-sangat ambil berat pasal aku..bukan aku je adik-adik aku sekali..kenapala aku sebagai anak tak pernah nak hargai ayah..

ayah..
along minta ampun dari ayah..
selama ni along banyak sakitkan hati ayah..
along tak pernah ucap selamat hari lahir dekat ayah macam along buat dekat ibu..
along tak pernah rancang nak sambut hari bapa macam along sambut hari ibu untuk ibu..
maafkan along..
along anak yang teruk..
along sayangkan ayah..
terlalu sayang..
ampunkan along..
ampunkan along..
ampunkan along..

jadi kepada yang membaca sila jangan jadi macam aku..jangan sekali-kali..keredhaan ALLAH terletak pada keredhaan ibu ayah..ingat tu..

thanks for reading!!

*orang cakap kalau mimpi orang pergi maksudnya orang itu akan panjang umur..ya ALLAH..kau panjangkanla umur kedua ibu bapaku..tempatkanla mereka ke dalam syurgaMU ya ALLAH..insyaAllah

0 orang turut merapu:

Post a Comment

bagi respon