.selamat berpuasa.

Posted by azack On Wednesday, August 11, 2010 0 orang turut merapu

pejam celik..pejam balik..pastu celik balik..da masuk bulan ramadhan balik da..sekejap je rasa setahun tu berlalu..dan seperti biasala setahun aku diisi dengan perkara yang kebanyakannya entah apa-apa..huhu~~tapi tahun ni aku da berazam..sempena bulan puasa ni aku nak cuba berubah jadi orang yang lebih baik + berguna..harap-harapnya kekalla sampai habis ramadhan ni n sampai bila-bila..insyaAllah..

sempena hari pertama berpuasa ni aku pun nak ucapkan selamat berpuasa dekat semua yang patut berpuasa..puasa..jangan tak puasa..kalau tak puasa tak boleh raya..bak kata ibu aku yang tersayang masa aku kecik-kecik dulu..ahaha~~

sempena bulan puasa ni jugakla nafsu makan aku macam makin bertambah-tambah..(hello az!mana azam nak kurus??!)huhuhuhu~~bukan apa..aku tetiba je teringan dekat mi bandung yang ibu masak..pastu teringat dekat me rebus yang selalu ibu beli dekat pasar malam..teringat jugak dekat air soya campur cincau yang dicampur oleh diri sendiri..yummmy!!ahaha~~(kalau macam ni makin bertambah-tambahla berat badan aku ni!)

bila bulan puasa ni teringat pulak masa kecik-kecik dulu..dulu aku puasa tak penuh..diam-diam je aku makan tengahari dalam bilik..makin ayam goreng pulak tu..kadang-kadang adik aku punya makanan pun aku sapu..huhuhuhu~~maklumla waktu tu masih jahil lagi..tapi bila da besar ni terselit perasaan malu bila ingat balik benda tu..sebabnya waktu tu aku darjah 2 pun masih lagi puasa yangyuk..adik-adik aku semua start tadika da puasa penuh..haih!!malunya dengan diri sendiri..tapi masa aku puasa tu takde pun orang nak sogok aku akan dapat duit raya kalau puasa penuh..tapi adik-adik aku ramai pulak orang yang sogok..mungkin sebab tula diorang boleh puasa penuh..ahaha~~(itu percakapan orang cemburu..huhuhuhu~~)

tapi tu semua tinggal kenangan..kenangan manis waktu baru-baru nak belajar puasa..sekarang ni walaupun takde orang sogok duit raya yang banyak memang wajib puasa penuh..(kecuali disebabkan hal-hal yang tak dapat dielakkan..)

aku sangat berharap puasa tahun ni akan lebih baik dari tahun lepas bagi aku dan semua..semoga aku dan semua akan dapat penghayatan dari bulan ramadhan yang mulia ni..banyakkan amal ibadat insyaAllah..

kepada hencik ajib~~selamat berpuasa ye awak..semoga tahun ni kita dapat yang terbaik untuk diri kita..n semoga kita akan jadi insan yang lebih baik dari dulu..insyaAllah..

thanks for reading!!

0 orang turut merapu:

Post a Comment

bagi respon