.bila si pendengar masalah bagi masalah.

Posted by azack On Tuesday, October 26, 2010 0 orang turut merapu

kau memang jenis suka mengadu. suka mengadu masalah dekat boyfriend kau. apa je masalah. dari masalah roomate kau berdengkur mengalahkan singa menderam. ke masalah senggugut kau yang boleh buat isi perut terkeluar. ke masalah kawan kau yang suka keluarkan kata-kata 'mulia'. ataupun masalah mak ayah kau yang suka gaduh pasal kereta. tak pun masalah sakit kepala kau yang boleh buat kepala kau nak meletup. sampai ke masalah kau takut kena marah dengan pengarah projek pun kau cerita. semua kau ngadu dekat dia. kau rasa kau boleh lega bila kau cerita semua dekat dia. walaupun dia takde pun tolong kau selesaikan masalah tu.

tapi. bila situasi macam ni yang jadi.

kau gaduh dengan dia. macam-macam masalah timbul antara korang. kau nak cerita dekat siapa? kau nak ngadu dekat siapa? lepas tu masalah lain pulak yang datang. dan kau teringin nak ngadu dekat dia. tapi ego kau besar macam bapak gajah. kau rasa dia yang salah. kau rasa kau yang betul. kau nak dia pujuk kau. kau nak buat macam mana? kau rasa macam nak nangis nak luahkan semua. tapi takde orang yang nak dengar. and masa tu jugak kau harap dia ada depan mata kau untuk lap air mata kau. lepas tu kau tahu dia demam. tapi kau buat bodoh je tak nak ambik tahu. kau cuma pesan dekat dia makan ubat je.

haish!

aku benci perasaan macam ni. aku tak nak perasaan macam ni. aku nak buang perasaan ni jauh-jauh tapi tak mampu. aku nak faham dia tapi aku ego. aku nak dengar masalah dia tapi aku buat pekak. aku nak berbaik dengan dia tapi aku masih nak marah. aku nak dia cepat sembuh tapi aku jugak yang buat dia sakit.

kejam ke aku?


thanks for reading!!

0 orang turut merapu:

Post a Comment

bagi respon