tragedi motosikal

Posted by azack On Tuesday, November 22, 2011 0 orang turut merapu

da dekat setahun aku tak bawak motor. ni semua gara-gara aku jatuh motor langgar kereta yang baik punya parking. cait. sungguh memalukan. haha. baru-baru ni je aku beranikan diri bawak motor balik. siap bawak penumpang lagi. sangatla over confident dengan diri sendiri kan. haha. punyala over confident sampai terjebak dengan tragedi ngeri siang tadi. haha.


siang tadi sebab da lewat nak pergi kelas design punyala laju aku bawak motor. bibie dekat belakang just pasrah jela dengan cara pemanduan aku. sampai dekat simpang 3 ada pulak bas depan aku nak belok kanan. aku pulak nak belok kiri. punyala sempit space belah kiri tu sampai aku tak boleh nak cilok. ada 1 motor tu dengan confident je cilok belah kiri. jadi aku pun rasa macam berkeyakinan sikit nak masuk kiri ni. bibie dekat belakang dah bising tak bagi. tapi aku punyala degil masuk jugak sikit-sikit belah tepi tu. bibie marah aku stop. bibie diam aku lepas brek. sampaila aku betul-betul belah tepi bas yang ada angin panas keluar. nak terbakar jugak kaki bibie dekat belakang tu. hahaha. kesian bibie. last-last bas tu belok jugak dan aku selamat pun belok kiri dengan kaki bibie still in one piece. huhuhu.


lepas tu tragedi kedua pulak. selamat sampai dekat parking fakulti aku da aim da 1 petak parking ni. so aku pun slowkan motor. tekan brek dengan lancarnya. depan parking tu ada divider. entah macam mana aku boleh terpulas minyak masa tu. tapi tangan kiri still tekan brek. ternaik tayar depan atas divider tu. meloncat bibie turun dari motor takut punya pasal. huhuhu. nasibla aku tengah tekan brek masa tu. kalau tak mesti da langgar tempat duduk-duduk depan parking tu. gilala. siapa yang tengok kejadian tu mesti da gelak sakan dekat aku. huhuhu.


ni tragedi terakhir. waktu on the way balik bilik. sampai je dekat simpang 3 yang sama denga tragedi bas tadi aku pun nak belokla ni. da siap-siap bagi signal semua aku pun belok. adala 3 sekawan jalan kaki melintas dekat simpang tu. aku nak masuk lane aku ni 2 dari diorang tu macam menghalang jalan. jadi aku ambik keputusan nak makan lane sebelah sikit lepas tu masuk lane betul. sekali sorang tu dengan slow motionnya melintas. dia nampak motor aku nak masuk tapi dia just jeling-jeling gigit jari je. aku da hampir langgar dia tapi dia takde inisiatif langsung nak cepatkan langkah dia. kawan dia da jerit-jerit. tapi dia cuma gigit jari je. and aku end up dengan masuk lane sebelah sebab tak dapat nak cilok masuk lane aku. in other word aku di lane yang salah. ada satu kereta merah dekat lane tu. nasibla kereta tu slow je. kalau tak aku and bibie mungkin da arwah. hahaha. apa punya budak. boleh dia lenggang kangkung je melintas jalan. gila betul. tak pasal-pasal je aku kena tanggung risiko maut dekat situ.


tula tragedi motor aku hari ni. bahaya betul cara pemanduan aku. haha. tapi apa-apa pun tragedi ni tak buat confident aku bawak motor hilang. kalau hilang lagi ambik masa setahun tu nak pulih balik. kepada bibie mintak ampun banyak-banyak. tak pasa-pasal je dia terjebak dengan cara pemanduan bahaya aku. huhuhu.


lebih kurang macam nila motor yang terlibat dengan tragedi aku ni.






thanks for reading!!

0 orang turut merapu:

Post a Comment

bagi respon